fredag 13 november 2009

Ny inomhusflygning

Kom iväg igår på en ultrasnabb inomhusflygning igårkväll. Har lite dåligt samvete att jag inte ringde min RC-kompis Måns, men jag fick bara 45 minuters frist av min hustru. Så är det när man ät tvåbarnsförälder (och toffel?). 

Hur som helst hade jag bara två batterier laddade och de räcker bara i 7,5 minut med lite driven flygning. Ackarna som jag köpt på Fullkontroll är väldigt bra och levererar fin kraft. Efter lite hovring och fullgaspådrag blir såväl motor som ackar lite varma, men det verkar lugnt. Enligt min våg väger de endast 12,1 gram.

Den stora hallen var upptagen så jag flög faktiskt i den lilla med Aiton. Det gick riktigt bra, faktiskt och på andra acken testade jag t o m  kniveggsflygning, trots att den tillgängliga flygsträckan inte är så lång. Jag var illa ute flera gånger, men jag lyckades undvika krascher varenda gång. Aiton är så lätt och blir som jag skrivit tidigare nästan hängande i luften. Testade även försök till stallturns och kubanska åttor. Jag har lite att jobba med, men det är verkligen oerhört kul. Synd att man inte har tillgång till en egen hall på gångavstånd. Man kanske skulle varit vaktmästare istället...



Ingen film den här gången eftersom jag flög själv, men jag upptäckte faktiskt ett ställe som man hade kunnat lägga min iPhone på för att filma. Testar det nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar