måndag 8 februari 2010

Back at last!

Efter en längre tids avhållsamhet från RC-flygande huvudsakligen beroende på ett ombyggnadsprojekt i källaren, som förutom att det tog all ledig tid dessutom ledde till att mitt hobbybord hamnat bakom en stor hög med bråte har jag nu tagit mig samman igen.

Rotade fram hobbybordet och hittade min Aito som fick en genomgång av landstället som jag byggt fel vilket gjorde att det säckade ihop så att det fanns risk för propstrike. Även Sukken behövde lite omvårdnad efter senaste inomhusflygningen. Jag hade lyckats knäcka sidrodret efter en kass landning (okejdå, det var väl en krasch!), men lite UHU-Por (med betoning på lite) och en minibit tejp så var problemet ur världen.

Måns flög med sin Fusion och visade prov på mod med både prophangs (som visade sig vara mycket svårare än med Aiton) och visade ett embryo till rolling circle. Första kvadranten sitter fint!

Själv fegflög jag lite. Jag kände mig ganska rostig efter det långa uppehållet. Förutom lite prophangs blev det premiär för looping med Aiton samt lite sedvanliga rollar.

Underbart att få flyga igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar