torsdag 22 oktober 2009

Nästan klar

Nu börjar det faktiskt likna något. Som vanligt ser man först vad
det är för fågel när stjärtfjädrarna kommit på. Det är ingen
liten pippi det här.



Inte så många kluriga tips den här gången. Vingarna blev verkligen
mycket mer stabila när vingstagen i form av spända sytrådar kom på. Det är en fantastisk
konstruktion som följt med sedan de första flygfarkosterna gjorde sina lustiga hopp. Satte en limdroppe vid varje fästpunkt för tråden eftersom jag sett någon hävda att det blir slappt med tiden.



Ett tips kan vara att limma fast roderhornet till sidrodret innan
detta limmas fast. Det blir nog krångligare annars. Att använda en
blompinne för att få sidorodret i rät vinkel är nog också bra.



Jag tror att jag kommer att vara tvungen att flytta antennsladden från ovansidan av kroppen till undersidan. Den hamnar annars ivägen för sidrodret. Något av ett amatörmisstag som jag slipper att göra så snart jag gått över till 2,4 GHz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar